Thursday, March 19, 2009

percutian.......


bercuti......bercuti.....bercuti...satu perkataan yg sinonim dgn kita masa kini....... bercuti? pe tue bercuti?? bermalas-malasan.....atau merehatkan minda..mcm2 yg diutarakan oleh manusia bila berckp dgn cuti...... pada aku..bercuti dlm mlpangkan dada n kepala otak aku yg dh nk pech..huhuhuhu.....so aku lebih minat melancong apabila bercuti...bset giler wei.......banyk tmpat aku dh bercuti sama ada berseorang, bersama rakan-rakan mahupun family.......so dalam blog aku yg taklah cantik nie, u'all bolehlah tgok tmpt pelncgon yg menarik yg dh pnh aku g.. aku lebih fokus utk mempopularkan kampung aku sendiri,E.N.D.A.U n M.E.R.S.I.N.G. kira aku jadi duta kecillah bg mempromosikan pelancongan tempt aku sendiri..yelah bg aku, kampung aku memang unik...hutan2 masih terpelihara n jauh dari hiruk pikuk yg tak tentu hala...dahlah tue, masyarakt kat kmpung aku masih mengamalkan budaya tradisi... so tak salah sekiranya aku mengintroducekan tempt aku sendiri kan...kat tempt aku sendiri dah banyk pantai, air terjun, taman negara dan juga pulau2 yg cantik....klu tak cayer , korang boleh serv kat tenet, taip jer mersing or endau...gerenti korg terpegun...gua cayer beb! buat pe nak buang duit melancong ke luar negara kalu negara sendiri pun tak abis nak di explore??? dgn bangga pula tue ckp slang london......mHu cuti di london....bagi yg kaya2 tue n tak taw nak laburkan duit kemana, lebih baik korang tlg mencantikkan lagi tempt pelncongan di malaysia nie........tak payalah nak bangga bila bercuti di luar negara......boleh tue memg boelh, tapi at least, bantulah industri pelancongan tempatan dlu......okeylah...pepeun...aku minta maaf andai bahasa yg digunakan kasar n ada yg terasa.. pepeun, niat aku ikhlas.......korang blehlah tinjau mengenai tempat aku ni di blog aku nie yer......kalu berminat n nak tau maklumat lanjut, boleh inform aku.......bye..bye.....

No comments:

Post a Comment